
Найвпливовіша та міцна рамкова концепція для особистісної та професійної ефективності.
Прочитання „7 звичок надзвичайно ефективних людей” ® (The 7 Habits of Highly Effective People®) – це подія, яка змінює життя. Ця книга слугувала дороговказом для представників різних поколінь упродовж останніх років двадцяти п’яти, а то й більше. Президенти і генеральні директори тримали її на тумбочці в спальні. Учні підкреслювати і вивчали цілі уривки з неї. Освітяни та батьки черпали з неї натхнення. Люди різного віку та різних професій використовували її концепцію для адаптації до вимог 21-го століття і досягнення власної ефективності у всіх сферах життя — і професійній, і особистій.
7 звичок надзвичайно ефективних людей” ® і надалі скеровує мільйони людей та надихає їх. Ця книга виразно показує їм, що вдосконалення особистої ефективності може скеровувати їх на шляху до щастя і допомагати їм впроваджувати зміни, завдяки яким світ стане кращим.
–Розабет Мосс Кантер, завідувачка та директорка Гарвардської школи бізнесу
Тренінг „7 звичок” – це наріжний камінь у впровадженні „Лідера у мені”, який визначає основні парадигми та варіанти поведінки, які є надзвичайно важливими для вдосконалення шкільної культури. „7 звичок надзвичайно ефективних людей” ® : авторське видання 4.0 – це дводенний досвід роботи у форматі робочих занять, під час яких позачасові принципи ефективності вводяться у практичну площину для всіх працівників. Перш ніж учні зможуть успішно навчитися і застосовувати ці 7 звичок, працівники повинні добре з ними ознайомитися і показувати приклад.
Учасники робочого заняття навчаються, як:
Мене часто запитують: „А ці 7 звичок надзвичайно ефективних людей зараз все ще залишаються релевантними?” І, на додачу, „А чи будуть вони релевантними через десять, двадцять, п’ятдесят, сто років?” Я відповідаю: що суттєвіші зміни і що складніше завдання, то релевантнішими ставатимуть ці звички.
–Стівен Р. Кові „7 звичок надзвичайно ефективних людей” ® (The 7 Habits of Highly Effective People®) (1932–2012)
Ідеї, втілені у цій концепції, є позачасовими. Це – принципи. Саме тому вони і працюють, і саме тому вони промовляють до людей усіх вікових груп з усього світу. У світі змін, заворушень, хаосу і невпинної непевності люди прагнуть знайти якийсь якір, набір конструктивних елементів, які би вказували їм шлях на тлі турбулентності.
– З передслова Джима Коллінза, американського автора бестселера та лектора з питань сталості та зростання компаній, до 25-го ювілейного видання книги „7 звичок”.
Між стимулом і реакцією лежить свобода вибору. Звичка 1: Будь проактивним – це про те, щоб взяти на себе відповідальність за власне життя. Проактивні люди не звинувачують батьків, обставини чи умови у своїй поведінці. Вони, натомість, вирішують зосередитися на тих ділянках життя, на які вони можуть впливати.
Замість того, щоб дозволяти іншим людям та обставинам формувати власне життя, звичка 2: Починай з думкою про мету возз’єднує людей з ентузіазмом та метою. Після того, як ви сформулюєте своє завдання, можна буде розробити план досягнення величі.
Звичка 3: Насамперед – найважливіше стосується керування часом. Часова матриця ® (Time Matrix)® забезпечує модуль для визначення і пріоритизації завдань на основі їхньої терміновості та важливості. По-справжньому ефективні люди роблять так, щоб найважливіші завдання, які пов’язані з їхнім сформульованим завданням, враховувалися у щотижневому та щоденному плануванні.
У рамках Звички 4: Мислення за принципом Виграш/Виграш люди ефективно та дієво співпрацюють з іншими для досягнення оптимальних результатів. Суспільство заохочує змагальну та егоїстичну поведінку, яка веде до ситуацій Виграш/Програш” чи навіть „Програш/Програш”. Налаштованість „Виграш/Виграш” – це дія, спрямована на досягнення балансу між відвагою та розсудливістю, яка забезпечує справжню співпраці у всіх конфліктах.
Під час розмов ми несвідомо відфільтровуємо те, що чуємо, через наш життєвий досвід і ціннісні орієнтації. Ми формулюємо відповідь ще до того, як людина завершить говорити. Звичка 5: Зрозумій сам, а потім шукай розуміння навчає мистецтву відвертого, рефлективного слухання.
Створення синергії – це звичка творчої співпраці, яку можна сформувати виключно шляхом оцінки різних парадигм та думок інших людей. У синергетичному середовищі простежується справжня співпраця, оскільки ціле завжди цікавіше, ніж сума його частин.
Звичка 7: „Гостри пилку” стимулює людину постійно добиватися вдосконалення та оновлення. Подолання вигорання можна досягнути завдяки використанню власного часу на фізичне, соціальне/емоційне, психічне та духовне оновлення. Звичка 7 оживляє і допомагає виробити кращий потенціал для самовдосконалення.
Десять років тому я відвідував один семінар, на якому д-р Кові навчав велику аудиторію дорослих людей, здебільшого – керівників компаній, 7 звичкам. Коли я оглянув кімнату і побачив, наскільки усі зацікавлені, я подумав: „Навіщо чекати, доки людина виросте, щоб навчати цим навичкам? ” Невдовзі ми почали викладати 7 звичок у нашій школі, спершу – для вчителів, а далі – для учнів – навіть п’ятирічного віку. Вплив, який це мало на нашу школу за останнє десятиліття, – просто вражаючий. За свій 36-річний досвід освіти я ніколи не бачив такого впливу на здобутки учнів, рівень залучення вчителів і задоволення батьків. Мені дуже подобається те, що учні тепер навчаються таким потужним звичкам у школі по всьому світу за допомогою „Лідера в мені”.
–Мюріель Саммерз, директор початкової школи в A. Б. Комбс
Коли учні починають розуміти ці 7 звичок, їхні вчителі, батьки та адміністрація бачать, чують і відчувають, як готові до життя лідери виявляють дотримання принципів відповідальності, дисциплінованості і командної роботи. Школи, які навчають цим 7 звичкам, інтегрують їх за допомогою низки унікальних і творчих способів, наприклад, як стінопис та знаки у холі, мистецтво у класі, шкільні пісні, промови учнів, лідерські ролі та сервісні проекти. В рамках реалізації „Лідера в мені” учні навчаються, як застосовувати ці 7 звичок не лише в школі, а й у всіх сферах свого життя.
Персонажі „7 звичок щасливих дітей” формують ігрове навчальне середовище для учнів початкової школи у вигляді книг, відео та в інших форматах.
Ведмедик-дурник, кролик-стрибунець та інші персонажі зображені у низці історій, які ілюструють ці 7 звичок. Цими захоплюючими історіями можна ділитися у класі чи вдома і навчати молодших учнів важливим життєвим навичкам.